Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  rôzne  téma
kategórie:  

Toto je zoznam volieb, ktoré boli zmanipulované ruskou dezinformačnou propagandou a ruskými hybridnými operáciami:

86
reakcií
138
prečítaní
Tému 4. augusta 2019, 18:55 založil Osvietený.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 18:55 avatar
Toto je informačná vojna.

Referendum o nezávislosti Škótska 2014

Voľby na Ukrajine 2014

Bulharské voľby do obecných zastupiteľstiev 2015

Holandské referendum o priblížení Ukrajiny k EU 2016

Referendum o Brexite vo Veľkej Británii 2016

Voľby rakúskeho prezidenta 2016

Talianske referendum o reforme ústavy 2016

Prezidentské voľby vo Francúzsku 2017

Nemecké voľby do spolkového snemu 2017

Katalánske referendum 2017

České voľby prezidenta 2018

Talianske parlamentné voľby 2018

Macedónske referendum o názve krajiny 2018

Prezidentské voľby na Ukrajine 2019

Slovenské prezidentské voľby 2019

Voľby do Európskeho parlamentu 2019

www.irozhlas.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí kesha1


78.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   4. 8. 2019, 23:46 avatar
Kalenský lhal před členy Kongresu USA a pomlouval Českou republiku. Tomu se prostě říká vlastizrada!

twitter.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


79.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 23:59 avatar
Ovčáček umreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soooooooooooom    


80.
označiť príspevok

Thomas Anderson muž
   5. 8. 2019, 00:01 avatar
Predseda Asociace nezávislých médií a bývalý policajný prezident ČR Stanislav Novotný:

"Pan Kalenský je člověk frází, prázdnoty, ten člověk neřekl nikdy nic podstatného, jenom nálepkuje lidi, jak ho máme vůbec brát vážně? Nezajímavé, hloupé, ten člověk je jenom žoldák, placený z peněz daňových poplatníků. Teď dokonce ještě z amerických peněz, ten člověk si vůbec nezasluhuje nějaké solidní pozornosti."

cz.sputniknews.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


81.
označiť príspevok

Osvietený muž
   5. 8. 2019, 00:07 avatar
Že asociacia ale ak tak asocialov na palicu . Lebo čírou náhodou všetky tie nezávisle media najpravdivejšie a najalternatívnejšie nejako vždy na sputnik smerujú súdruhovi Paľcevovi           

Darmo jedine v Kremli je nezavislosť zaručená                   

Ako vypada taká uplna nezavislosť a ochrana pred cudzou mocnosťou ?    

Sputnik je ruská zpravodajská agentura, internetový portál a rádiový rozhlas provozovaný ruskou státní tiskovou agenturou Rusko dnes. Byla založena jako následovník restrukturalizované stanice Hlas Ruska v roce 2014.

        

Dle české kontrarozvědky BIS patří Sputnik vedle Russia Today mezi hlavní zdroje Ruskem rozšiřované státní propagandy v Česku, představující bezpečnostní hrozby pro Česko a Evropskou unii.

Studie Masarykovy Univerzity v roce 2016 zařadila Sputnik mezi hlavní zdroje ruské propagandy v ČR

cs.wikipedia.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


82.
označiť príspevok

Osvietený muž
   5. 8. 2019, 00:10 avatar
hlavnespravy člen asociace    

Hlavné správy sú internetový denník. Podľa komisie Konspiratori.sk je zaradený medzi konšpiračné médiá.[1] Šéfredaktorom je Róbert Sopko. Hlavné správy spolupracujú s občianskym združením Slovensko-ruská spoločnosť Jána Čarnogurského. Pre Hlavné správy tiež pod pseudonymom Eugen Rusnák píše Rus Jevgenij Paľcev

       No a čo že to Moskva plati ale nezávisle           

Hlavné správy sú kritizované za poskytovanie priestoru na šírenie konšpiračných teórií, zaujaté spravodajstvo[7][8], dezinformácie,[9][10] vojnovú a prokremeľskú propagandu.[11][12][13][1][14][2][15]

Denník šíri aj dezinformácie ohľadom slovanskej kultúry, napr. že je staršia ako v skutočnosti alebo lepšia ako ostatné kultúry. Táto forma ovplyvňovania prostredníctvom kultúrnej identity je súčasťou ruskej informačnej vojny

              

V novembri 2018 sa ukázalo, že od 2015 pre Hlavné správy pod pseudonymom Eugen Rusnák píše Rus Jevgenij Paľcev, ktorý udržiava kontakty s pracovníkmi ruskej mediálnej skupiny Rossija Segodňa (Rusko dnes, kam patrí aj agentúra Sputnik), financovanej Kremľom. Návštevy Sputnika potvrdzujú fotografie Miloša Zverinu z januára 2018, podľa ktorého Paľcev „preberá články z týchto médií“. Európsky parlament pritom agentúru Sputnik označil za jeden z nástrojov, cez ktoré sa Kremeľ snaží „spochybniť demokratické hodnoty, rozdeľovať Európu, získavať domácu podporu a vytvárať dojem zlyhávajúcich štátov vo východnom susedstve EÚ“

Fungovanie Hlavných správ, takmer žiadnu editorskú spätnú väzbu a žiadne overovanie faktov

                  

No a čo ale je to pravda

sk.wikipedia.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


87.
označiť príspevok

peter67 muž
   5. 8. 2019, 22:08 avatar
Slovenské prezidentské voľby 2019
No do prdele.    Takže nám pani prezidentku vlastne zvolili Rusi???   
Ako mohli vedieť, že už sme v jadre? Tak ako povedal p. Macron pri príležitosti jej návštevy v Paríži???


2.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 19:08 avatar
Vieme ty dement, že si zmanipulovaný propagandou
Súhlasí panoramix


3.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:12 avatar
Sem s tými dôkazmi o ruskej manipulácii volieb na Slovensku: Prezidentské voľby 2019.

Ľahko sa čosi napíše, ťažko sa obhajuje alebo dokazuje.


4.
označiť príspevok

kesha1
   4. 8. 2019, 19:23 avatar
Podobne, ako ty máš humanistov, tak aj KGB má svoju stránku manipulujemevolby.com.


6.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:25 avatar
O čo žobreš? Dôkazy, dôkazy!!! Sem s nimi. Mňa neoblafneš táraninami. Chcem dôkazy.


18.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:54 avatar
Lemmy myslíš si že glorifikovanie Harabina všetkými dezinformačnými ruskými zdrojmi je náhoda ?

Štefan Harabin poskytl Sputniku exkluzivní rozhovor, ve kterém promluvil o V4, vojenské spolupráci s Ruskem, neziskových organizacích na Slovensku, referenda a nakonec i o ruském Krymu.
cz.sputniknews.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Harabin vysvětlil, proč jsou protiruské sankce v rozporu s právem
cz.sputniknews.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Slobodný vysielač

infovojna všade Harabin dobré Rusko hnusná EU

aeronet

protiprudu

hlavnespravy atď

Všade XY uplných uletov a klamstiev na Čaputovú a záchranca Harabin.

Ano môžeš povedať , že to je náhoda ale nie je .

Harabin sa všade na všetkých žumpách vyjadruje ako by v kresle prezidenta okamžite zrušil sankcie i keď vie že by to v jeho právomoci nebolo . Všade po všetkých neonacistických žumpách klame straší o Čaputovej o migrantoch o EU o sankciach a preberá komplexnu agendu ruskej propagandy .

Vo všetkých žumpách má zaujímavo zadara reklamný priestor
Súhlasí ondrej61


19.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:57 avatar
Ale to je blud, že Rusko zasahovalo do volieb, lebo nejaké noviny dávali prednosť Harabinovi. Toto neuzná nikto zo štatistického úradu.


23.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 20:03 avatar
Lemmy ty nevidíš nic v 18?.....nie všetko sa dá napchať do tabuliek..


24.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 20:06 avatar
Zaujímajú ma fakty. Pravda je viac než demagógia.


26.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:07 avatar
Lemmy keď ťa zaujíma pravda nemôžeš ignorovať 144 ruských dezinfowebov a ich dokázateľná klamstvá ako i glorifikáciu Harabina ako slovana a záchrancu slovenska
Súhlasí ondrej61


31.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 20:16 avatar
Otázne je, koľko voličov si to všimlo, a malo na nich konkrétny vplyv? V čom? Že sa nakoniec nezúčastnili volieb? Chiméra.


47.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:13 avatar
Lemmy to všetko sa dá vypočítať minimálne na facebooku počtom like .

Ktoré siete takisto zasiahla ruská propaganda?

Sociálna sieť Facebook ale nebola jediným miestom, kde sa ruský vplyv počas amerických volieb na sieti objavil.

Ďalšie prípady, v mnohých ohľadoch odlišné od „zneužitia“ Facebooku, sa v posledných dňoch objavili na Twitteri a Google.

RT utrácala na reklamy
Spoločnosť Twitter v septembri ukázala, ako ruská globálna televízna stanica RT – predtým Russia Today – utrácala za reklamy v priebehu minuloročnej volebnej kampane.
Ruskou vládou financovaná stanica minula na tieto aktivity 274-tisíc dolárov. Príspevky šírila prostredníctvom troch účtov – @RT_com, @RT_America a španielsky písaného @ActualidadRT. Promovaných bolo 1 823 príspevkov.

Aktívni spameri

Twitter zároveň uviedol, že počas predvolebnej kampane zaznamenal zvýšenú aktivitu botov a spamerov.

V nižšie uvedenom videu si môžete pozrieť, ako stanica RT zareagovala, keď sa dozvedela o víťazstve Donalda Trumpa vo vlaňajších voľbách amerického prezidenta.

Ďalšie prípady, v mnohých ohľadoch odlišné od „zneužitia“ Facebooku, sa v posledných dňoch objavili na Twitteri a Google.

RT utrácala na reklamy
Spoločnosť Twitter v septembri ukázala, ako ruská globálna televízna stanica RT – predtým Russia Today – utrácala za reklamy v priebehu minuloročnej volebnej kampane.
Ruskou vládou financovaná stanica minula na tieto aktivity 274-tisíc dolárov. Príspevky šírila prostredníctvom troch účtov – @RT_com, @RT_America a španielsky písaného @ActualidadRT. Promovaných bolo 1 823 príspevkov.

Aktívni spameri

Twitter zároveň uviedol, že počas predvolebnej kampane zaznamenal zvýšenú aktivitu botov a spamerov.

V nižšie uvedenom videu si môžete pozrieť, ako stanica RT zareagovala, keď sa dozvedela o víťazstve Donalda Trumpa vo vlaňajších voľbách amerického prezidenta.


83.
označiť príspevok

Lemmy muž
   5. 8. 2019, 02:17 avatar
Práve toto je vo voľbách dezinformácia. Keby v tom bolo zrnko pravdy, volebný úrad by to prešetroval.


25.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:06 avatar
Lemmy čo si predstavuješ pod zasahovaním do volieb ? Ak nie všetky tie žumpy písajúce najabsurdnejšie hoax bludy o Čaputovej svorne chvaliace Harabina ?

Vojenské konvoje a Štefan Harabin – stálice dezinformačných portálov

Jedným z opakujúcich naratívov dezinformačných stránok je útočiace NATO, ktoré sa pomaly pripravuje na tretiu svetovú vojnu a konvoje vojenskej techniky sú toho priamym dôkazom. Ďalším zaujímavým elementom slovenského dezinformačného prostredia je Štefan Harabin.

Vo februári prechádzal územím východného Slovenska vojenský konvoj. O plánovanom presune spojeneckej vojenskej techniky informovalo Ministerstvo obrany SR prostredníctvom Tlačovej agentúry Slovenskej Republiky už začiatkom februára. „Presuny slovenských a zahraničných spojeneckých vojsk sa uskutočňujú z dôvodu konania medzinárodných cvičení, konferencií, pracovných rokovaní a ďalších vojenských aktivít v rámci bilaterálnej spolupráce vojenských jednotiek krajín NATO. Najdôležitejšie presuny bude zabezpečovať Vojenská polícia. Z bezpečnostných dôvodov nie je v súčasnosti možné zverejniť ďalšie informácie,” uviedlo ministerstvo. Napriek tomu, ako informovali viaceré média, ako Denník N, Korzár Prešov či televízia Markíza, viacerých obyvateľov východného Slovenska konvoj vojenskej techniky vystrašil.

Avšak, na sociálnych sieťach sa začali sa šíriť dezinformácie a polemiky o údajnom skrytom zámere celého presunu.

Hlavné Správy a Zem a Vek, prirovnávali presun k prípravám okupácie Československa v roku 1968 a polemizovali o „skutočnom účele“ presunu vojenskej techniky. Hlavné správy šírili video presunu konvoja v Sabinove, ktoré sa šírilo na Facebooku a ktoré videlo vyše 900 tisíc ľudí a zdieľalo skoro 15 tisíc užívateľov a šírilo naratív komentujúceho spochybňujúceho účel presunu vojenského konvoja – „Ľudia neznalí histórie… Cvičenie sa to nazývalo vždy. A ľudia sa stále nechajú opiť rožkom. A čo vlastne znamená cvičenie? Cvičí sa, aby sa ostalo v kondícii. A prečo? Kto potrebuje kondíciu a na čo? Keby dačo? Keby čo?”

Na druhej strane, Slobodný vysielač publikoval článok, ktorý informoval o presune ako o príprave na vojnu proti Rusku. Článok našiel na tejto facebookovej stránke odozvu vo forme lajkov (199), zdieľaní (147), komentárov

Harabin a dezinformačné médiá

JUDr. Štefan Harabin sudca Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, bývalý predseda Najvyššieho súdu SR a bývalý Minister spravodlivosti, je taktiež veľkým priaznivcom dezinformačných médií, ktorým poskytuje rozhovory sa na rôzne témy a publikuje na nich svoje články.

V rámci článkov sa Harabin kriticky vyjadruje voči viacerým verejným predstaviteľom, napríklad voči Prezident SR Kiska, Ministerke spravodlivosti SR Lucii Žitňanskej či predsedníčke Najvyššieho súdu SR Daniele Švecovej. Za Harabinové vyhlásenia na adresu Prezidenta Kisku v článku pre magazín Zem a Vek, v ktorom Harabim označil Kisku za vojnového štváča a úžernícky rozmýšľajúceho človeka, podala predsedníčka Najvyššieho súdu SR Daniela Švecová disciplinárny návrh pre hrubé porušenie sudcovských povinností vrátane vyjadrení dehonestujú justíciu a čelných predstaviteľov štátu. Hlavné správy o disciplinárnom konaní informovali svojich čitateľov článkom „Na Harabina podali piaty disciplinárny návrh. Vraj sa zle vyjadril o Kiskovi“.

Nie je to však po prvýkrát, kedy Harabin uráža prezidenta alebo sa vyjadruje kontroverzne a dezinformačne o politických témach. Harabin sa aktívne zapája do diskusií s verejnosťou či už prostredníctvom svojho blogu, alebo aktivitou na dezinformačných portáloch. Vyjadrenia sudcu Najvyššieho súdu sa často objavujú na portáloch Hlavné Správy, Zem a Vek, Medzičas alebo Konzervatívny Výber.

Hlavným nástrojom, ktorým sa šíria Harabinove názory je vysielanie rádia Slobodný vysielač, ktoré je tak isto dostupné v záznamoch na internetovej databáze YouTube.

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí ondrej61


27.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 20:10 avatar
Do volieb zasahovali dezinformačné mainstreamové médiá glorifikovaním čaputovej


84.
označiť príspevok

Lemmy muž
   5. 8. 2019, 02:19 avatar
Toto je bežná kampaň. Nie je to dôkaz zasahovania Ruska.


21.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 19:59 avatar
osvetielkovaný je magor
čaputovú glorifikovali všetky dezinformačné mainstreamové médiá


5.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:24 avatar
Lemmy zase také tajomstvo to nie je . Svoju správu o tom napísala i SIS

Dezinformácie a konšpiračné teórie v slovenskej prezidentskej kampani 2019

Dezinformačné médiá v kampani najviac podporovali Štefana Harabina. Najnegatívnejšie písali o Zuzane Čaputovej.

Dezinformácie a konšpiračné teórie sú súčasťou volieb už dlho, hoci o ich systematickom využívaní vo veľkom hovoríme hlavne v posledných rokoch a to aj v kontexte zahraničného vplyvu na férový priebeh volieb.

Už pred vynálezom internetu a hlavne sociálnych sietí mali dezinformácie na rozhodovanie voličov značný vplyv. V dnešnej ére sociálnych sietí sa ich dosah nepochybne ešte zvyšuje.

Pred dobou sociálnych sietí disponovali dominantným postavením vo svete šírenia informácií a dezinformácií média a politici, ktorých argumentačné stratégie obsahovali aj nepravdy.

V súčasnosti môžu svoje posolstvá šíriť širokým vrstvám ľudí aj rôzne dezinformačné weby či stránky a profily na sociálnych sieťach s rastúcim vplyvom.

V tomto článku sa zameriavame hlavne na najrozšírenejšie dezinformácie a konšpiračné teórie súvisiace s antikampaňou, ktorú o niektorých prezidentských kandidátoch šírili slovenské dezinformačné médiá, ale aj iní kandidáti a politici.

Nezameriavame sa na dezinformácie, ktoré hovorili kandidáti v diskusiách na témy z domácej a zahraničnej politiky, pretože pri niektorých kandidátoch je lož pracovným nástrojom a túto prácu za nás robí napríklad portál demagog.sk, ktorý overuje faktické výroky politikov v politických diskusiách.

Ak sa pozrieme na štatistiky troch, podľa predvolebných prieskumov preferenčne najsilnejších kandidátov, najčastejšie nehovorí pravdu Štefan Harabin, ktorý má v štatistikách predvolebných debát zapísaných 11 pravdivých výrokov, 22 nepravdivých, päť zavádzajúcich a 3 neoveriteľné.

Podrobnejšie sme sa niektorým dezinformáciám, ktoré šíri Štefan Harabin, venovali v predchádzajúcom článku tu. O ďalších Harabinových výmysloch píše napríklad aj Denník N tu.

Maroš Šefčovič má z predvolebných diskusií 11 pravdivých, jeden nepravdivý a sedem neoveriteľných výrokov a Zuzana Čaputová 28 pravdivých, dva nepravdivé a jeden neoveriteľný výrok.

Ak sa pozrieme na dezinformácie o prezidentských kandidátoch, s ktorými prišli ich protikandidáti, tak pozornosť si zaslúži určite Harabin a jeho tvrdenie, že Šefčovič získal titul JUDr. podvodom.

Šefčovič na toto tvrdenie zareagoval v debate TV Markíza desiateho marca, do ktorej priniesol prefotené diplomy. Správnosť Šefčovičovho titulu potvrdil aj dekan právnickej fakulty UK v Bratislave Eduard Burda. Šefčovič priniesol do relácie Harabinovi aj účet európskej komisie, o ktorom Harabin tvrdil, že neexistuje.

Do obvinení protikandidátky bez dôkazov skĺzol aj Šefčovič, keď si na vlastnom brífingu zakonšpiroval o tom, že Čaputová sa dohodla s Kiskom na podpore v prípade, že mu dá v budúcnosti milosť.

Kiska aj Čaputová túto Šefčovičovu teóriu odmietli. Kiska povedal, že o milosť žiadať nebude. Čaputová viackrát zopakovala, že ku každej jednej milosti by pristupovala rovnako bez ohľadu na to, či by išlo o politika, alebo radového občana.

Čoraz väčšiu rolu hrajú v politickom súperení aj dezinformačné média. Nie inak tomu bolo aj v prezidentskej kampani.

Podľa výskumu nášho bezpečnostného inštitútu SSPI v spolupráci s organizáciami Globsec, Memo 98 a Stratpol slovenské dezinformačné médiá v prezidentskej kampani podporovali predovšetkým Štefana Harabina. Dokonca viac ako ďalšieho extrémistického kandidáta Mariána Kotlebu.

Z 203 pozitívne ladených príspevkov na týchto stránkach patrilo až 84 percent z nich práve Harabinovi. Naopak najnegatívnejšie tieto médiá informovali o Zuzane Čaputovej. Negatívne o nej písali v 81 príspevkoch, o Robertovi Mistríkovi negatívne písali v 72 prípadoch a o Marošovi Šefčovičovi 58-krát.

Zaujímavé je, že negatívne posty o Čaputovej výrazne vzrástli až po Mistríkovom odstúpení v jej prospech. Predtým bol hlavným terčom dezinformačných médií on, čo súvisí s tým, že bol podľa prieskumov najsilnejší kandidát demokratickej opozície a umiestňoval sa za Šefčovičom na druhom mieste, zatiaľ čo Harabin až za Mistríkom na treťom mieste.

Dezinformačné médiá sa snažili podporiť Harabina aj rôznymi konšpiračnými teóriami o tom, že sa proti nemu všetci spriahli, pretože len on je skutočným národným kandidátom.

Zem a vek pravidelne postoval Harabinové konšpiračné stanoviská. Zem a Vek k jednému z nich bez dôkazov konšpiračne napísal, že slovenské médiá dostali od niekoho zadanie zlikvidovať Štefana Harabina. O koho by malo ísť, sa však už nedozvedáme.

Zem a vek chcel Harabinovi pomôcť aj „odhalením slniečkárskeho hoaxu“ o tom, že bol predsedom súdnej rady, ktorá odobrala bývalej sudkyni Marte Laukovej nemocenské dávky, kvôli údajnej simulácii choroby. Tá však neskôr v roku 2010 upadla do kómy a v septembri 2010 zomrela.

Harabin v stanovisku na tomto dezinformačnom médiu svoju argumentáciu postavil na tom, že to nebolo jeho individuálne rozhodnutie, ale kolektívne rozhodnutie súdnej rady.

Pôvodný zdroj informácie o Laukovej však ani netvrdí, že to bolo Harabinovo individuálne rozhodnutie. Explicitne píše, že išlo o rozhodnutie súdnej rady, ktorej Harabin predsedal. To znamená, že Harabin nedokázal pôvodný text o Laukovej prečítať s porozumením, alebo vedome zavádzal.

Práve o Čaputovej prezentovali dezinformačné médiá aj najviac dezinformácií a konšpiračných teórií. Pridali sa tak k útokom jej politických oponentov z radov Smeru a SNS, o ktorých sme už písali tu.

Okrem najčastejších zavádzaní a dezinterpretácií Čaputovej slov, ktoré sa týkali hlavne údajného presadzovania LGBTI agendy a migrácie na Slovensko sa jej oponenti venovali dezinformáciám a konšpiračným teóriám aj na iné témy.

Jeden z prvých dezinformačných útokov na Čaputovú priniesla facebooková stránka IdemVolit.sk, ktorá podporuje Kotlebu.

Deň po Mistríkovom odstúpení v prospech Čaputovej priniesla dezinformáciu, v ktorej tvrdila, že Čaputovej boj proti skládke bol len pomsta jej otca, za to, že ho vyhodili z firmy s odpadom Petmas-Gerber.

Podľa Čaputovej bol jej otec v dozornej rade spoločnosti jeho známeho v rokoch 2000 a 2001. Spoločnosť skládku neprevádzkovala, len zvážala odpad. V období boja s pezinskou skládkou navyše jej otec už s firmou nemal roky nič spoločné.

Túto dezinformáciu v novom šate následne reprodukovali aj ďalšie dezinformačné média ako napríklad Zem a vek a Hlavné správy.

Šéfredaktorka časopisu Extraplus Lenka Mayerová, ktorá chce poslancovi Smeru Ľubošovi Blahovi pomôcť s vydaním knihy jeho statusov, píše o Čaputovej, že sa bude snažiť presadiť na Slovensku americké vojenské základne aj napriek tomu, že to Čaputová viackrát verejne odmietla.

Zem a vek o Čaputovej a o Mistríkovi zas bez dôkazov v článku Dva kone Esetu tvrdil, že firma Eset sa ich snaží dosadiť do politiky.

Ešte keď Mistrík patril k favoritom na druhé kolo volieb, vydal o ňom web Glob.sk dezinformáciu, že rovnaké meno, ako má jeho otec, našli v zoznamoch ŠtB, čo malo nad Mistríkom „vynárať otáznik“. Mistrík tvrdil, že jeho otec s ŠtB nespolupracoval.

Bývalý prezidentský kandidát sa preto obrátil na Ústav pamäti národa, ktorý potvrdil, že Mistríkov otec s ŠtB nespolupracoval. V zväzkoch objavili meno iného človeka s odlišným dátumom narodenia.

S teóriou, o tom, že Čaputovú financujú židovské kruhy blízke americkej vláde prišiel vo svojom videu Blaha. Následne jeho video aj teóriu prebrali niektoré dezinformačné médiá. V skutočnosti Čaputová dostala prestížnu Goldmanovú cenu (environmentálna nobelovka) za boj proti pezinskej skládke a súčasťou tejto ceny bola aj odmena 175-tisíc amerických dolárov. O nejakom financovaní tak nemôžeme hovoriť.

Blahov naratív prebrali napríklad Hlavné správy, ktoré publikovali článok s názvom Aké tajomstvo ukrýva goldmanová cena, ktorej nositeľkou je aj Zuzana Čaputová?, v ktorom menovali niektorých bývalých držiteľov tejto ceny a následne uvádzali, že sa títo ľudia dostali do rôznych politických funkcií. Implikovali tak isté väzby Goldmanovcov v politike po celom svete a ich schopnosť presadiť do nej „svojich“ ľudí, medzi ktorých má patriť aj Čaputová.

Čaputová mala na základe tohto článku vyzerať ako neautonómna kandidátka, ktorá je riadená mocnou židovskou rodinou ovládajúcou pomocou svojich ľudí politické systémy po celom svete.

Častým argumentom dezinformačných médií na domáce a zahraničné politické dianie je meno „Soros“. Vytiahli ho aj počas prezidentskej kampane.

Facebooková stránka IdemVolit.sk vytvorila koláž, na ktorej sú Soros a Čaputová s logami vybraných mimovládnych organizácii ako OSF, Nadácia Pontis, Via Iuris, logo Esetu a americkej ambasády. V texte, ktorý je súčasťou obrázkovej koláže, sa autor snaží prepojiť Čaputovej pôsobenie v mimovládnej sfére práve so Sorosom.

Čaputovú so židovským sprisahaním nespájali len prostredníctvom Sorosa. Konšpirátori využili aj photoshop. Zem a vek Čaputovej na fotke k svojmu článku zámerne zakrivil nos (viď foto nižšie), aby fotka implikovala, že má kandidátka so Židmi niečo spoločné.

Nacistická a antisemitská propaganda zobrazovala a stále zobrazuje Židov v karikatúrach s veľkými a zakrivenými nosmi. Šéfredaktora Zeme a veku Tibora Elliot Rostása už od minulého roku trestne stíhajú za antisemitské výroky.

Zem a vek medzičasom fotku v článku vymenil. Rostás vo svojom stanovisku odmietol, žeby fotografiu upravovali. Podľa neho táto fotografia už predtým kolovala na internete a oni nevedeli, že je upravená.

Z trošku iného súdka je konšpiračná teória publikovaná na Hlavnom denníku o tom, že Čaputová je vlastne tajná kandidátka („trójsky kôň“) Smeru.

Autor svoju argumentáciu stavia na tom, že predseda Progresívneho Slovenska (ktorého podpredsedníčkou je aj Zuzana Čaputová) Ivan Štefunko výrazne finančne podporuje Čaputovej kampaň, pričom svoje peniaze má Štefunko z firiem, ktoré obchodujú so štátom, ten autor zamieňa so Smerom. Čiže Štefunko je finančne napojený na Smer.

Smer je navyše členom socialistickej frakcie v europarlamente, ktorá má podobné hodnoty ako Progresívne Slovensko. Pre konzervatívnejších voličov Smeru by však agenda LGBTI mohla byť problém, preto sa smer rozhodol túto agendu „odsoursovať“ k inému kandidátovi, ktorý však je v skutočnosti nasadený Smerom, čiže Čaputová.

antipropaganda.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


7.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:26 avatar
SIS mi nespomínaj! Stojí na milú kedveš. Ako to, že SIS nič nevedela o mafii, ktorá zožiera štát? Lebo v SIS sú takí idioti ako ten Žaluď. Penis Kočnera!


8.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:28 avatar
SIS nič nevie. Sú tam hlupáci. Prečo neinformovali prezidenta Kisku o mafii? Mali konať už dávno. Skutočnú službu štátu a národu robí za SIS Denník N. Nebyť toho, čo napíše Denník N, tak politici nemajú žiadne vedomosti. Ešte aj Béla Bugár je zaskočený. SIS sa môže vypchať.


10.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 19:30 avatar
Šéfa SIS treba vymeniť. A vykonať previerku zamestnancov SIS pomocou NBÚ. Inak tu bude chaos v SIS. Prípad Žaluď, penis Kočnera.


12.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:38 avatar
Lemmy to sa veľmi mýliš . SIS v správe o bezpečnosti štatu pracuje s informaciou , ktorá je nie len overená ale i doložená operatívnou činnosťou .
Mimochodom veľmi podobnú správu podala i česká BIS

Volby jako boj o lidskou mysl. Metody ruské informační války v české volební kampani

Podle ruského vzoru

Reflexní kontrola je koncept založený na maskirovce, starém sovětském pojetí, v němž jsou oponentovi předávány specificky připravené informace. Mají ho navést k tomu, aby dobrovolně uskutečnil rozhodnutí předem určené iniciátorem akce.

Jde o trvalou kampaň, která předkládá soupeři vybrané informaci tak, aby protihráč rozhodoval, jak je od něho žádáno. Metody reflexní kontroly zahrnují šíření nepravdivých informací, únik částečných informací v příhodných okamžicích a odlišnou prezentaci sebe sama, než jaká odpovídá skutečnosti.

Proč by nás ale měly před volbami zajímat zrovna ruské principy vedení informační války? Jednoduše proto, že jsme se stali cíli. Ruský prezident Vladimir Putin prohlásil: Největší geopolitickou chybou byl rozpad SSSR. A snahy o jeho opětovné vytvoření, resp. znovunastolení tzv. zóny ruského vlivu udělaly cíle z Ukrajiny, Pobaltí, ale i zranitelných západních zemí.

Nejčerstvějším případem je odhalení ruské dezinformační kampaně pomocí kontextové reklamy na Googlu a Facebooku, která měla ovlivnit americké prezidentské volby v loňském roce. Nebo rozdělování společnosti podle toho, zda je přípustné klečet při státní hymně, jako v případě tichého protestu hráčů amerického fotbalu proti rasovým nepokojům.

Hlavní používanou taktikou je podrývání důvěry v demokracii, v seriózní informace, rozdmýchávání nenávisti k menšinám, prosazování neutrality cílových zemí, což vidíme například ze strany tuzemské KSČM. Tohoto trendu si dlouhodobě všímá i česká Bezpečnostní informační služba.

Ve své výroční zprávě za rok 2014 mluví nejprve o cílené podpoře sil bojujících proti USA, NATO, EU, globalizaci, multikulturalismu, liberalismu a kapitalismu. O rok později pak o infiltraci českých médií, (dez)informačním zahlcení publika, relativizaci pravdy a objektivity, prosazení motta “všichni lžou”, podpoře mezinárodní izolace Ukrajiny atd.

Podle BIS vše směřuje k “destabilizaci či manipulaci české společnosti či politické scény, pokud to bude v zájmu Ruska”.
Sázka na protiněmeckou rétoriku

Ruská strategie v ČR vyhledává společenské body zlomu podle citlivých témat dělících společnost na “my versus oni”. Podle německého deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung ruská propaganda v Česku sází na historická témata spojená se zločiny nacismu a celkově pak na protiněmeckou rétoriku.

To se projevilo např. u první přímé prezidentské volby, kde se ukázal zájem Ruska podpořit jemu nakloněného kandidáta Zemana. Tehdy roli jazýčku na vahách sehrála dezinformační kampaň proti Karlu Schwarzenbergovi, která o něm tvrdila, že chce vrátit Sudety Němcům. Do kampaně se vložil i bývalý prezidentský pár: Livia Klausová (dnes česká velvyslankyně na Slovensku) prohlásila, že nechce, aby se na Hradě mluvilo německy.

V podobném duchu kampaň pokračuje, především ze strany Klause a Zemana, resp. jeho mluvčího Ovčáčka, umělým rozdělováním společnosti na příznivce Zemana a ostatní, tzv. sluníčkáře, vítače migrantů, havlisty, pražskou kavárnu a ostatní, kdo údajně poškozují české zájmy.

Ačkoli mnohé z jejich výroků mohou působit komicky, v případě označování tzv. havlistů či příslušníků “pražské kavárny” nejde o nic menšího, než o rozdmýchávání třídního boje a nenávisti zakořeněné v komunistické i nacistické ideologii.

I v tomto případě vidíme princip postupného zužování hracího pole, ve kterém se dostává hlasu několika málo vybraným tvrzením, o kterých se mluví a která dále zužují prostor pro myšlení. Výsledkem takového procesu zjednodušování jsou binární argumenty ve stylu “poctiví pracující vs. pražská kavárna”, “ČR vs. EU”, “křesťanství vs. islám”, “my vs. uprchlíci” atd.

První fáze války

V trendu eroze principů svobody a demokracie je zde patrná snaha personalizovat politiku do jediné vůdčí osobnosti, která jediná vše napraví (Babiš, Trump, Okamura) a vytvářet umělého nepřítele v islámu a v muslimech.

A právě složitost problému migrace a integrace vybízí k účelové interpretaci a argumentaci (u dezinformačních webů se tak děje bleskově a to zejména v případech, kdy seriózní média publikují informace, které nejsou v ruském zájmu).

Není pak divu, že je SPD tak oblíbena u proruského serveru Sputnik: “Jediná strana, která není populistická, takže lidem neslibuje rychlé peníze, ale chce řešit ty opravdu základní a důležité věci, jako jsou obrana, národní nezávislost, fungování justice apod.”

nesmyslných protiruských sankcí a bude chtít navázat na kdysi nadstandardní vztahy s Ruskem.”

Dalšími protežovanými stranami jsou KSČM, ODS, Svobodní, Realisté, SPD, SPO. Vedle Sputniku ale v ČR působí celá řada dalších prokremelských médií.

Pokud na aktuální dění vztáhneme výše uvedené principy Gerasimovy doktríny, nacházíme se v prvni? fa?zi války, která se vyznačuje nevojenskými, asymetrickými prvky – zahrnuje informac?ni?, mora?lni?, psychologicka?, ideologicka?, diplomaticka? a ekonomická opatr?eni?, s ci?lem zabezpec?it pr?i?znivou politickou, ekonomickou a vojenskou situaci pro dals?i? fa?zi va?lky.

Tuto fázi zdokumentovali např. v Lotyšsku, kde taktika spočívala ve vyvola?va?ni? nespokojenosti obyvatelstva se sta?tni?mi institucemi, rozvir?ova?ni? ota?zky rus?tiny jako oficia?lni?ho jazyka, ota?zky obc?anstvi?, problematiky ni?zke? socia?lni? a ekonomicke? u?rovne? v pohranic?ni?ch oblastech, atp.
Chce to zbraně, které nestřílejí

Západní liberální společnost v tomto ohledu stále hledá recept na obranu. Neochrání ji vojenské struktury jako je NATO, které bylo budováno pro případ otevřeného vojenského konfliktu. Nevojenské postupy si žádají nevojenské obranné mechanizmy.

Obrana tak nespočívá pouze ve vyvracení falešných argumentů, protože pokud jsou i protichůdné argumenty dostatečně dlouho opakovány, mozek je přijme za pravdivé. “Změť vzájemně si odporujících a částečně naprosto absurdních příběhů a tezí má vytvářet zmatek a podrývat důvěru v etablovaná média, politiku a instituce země,“ uvádí komentátor listu Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Obrana sice může použít v protiútoku stejné zbraně, ale její jádro tkví ve vzdělávání k mediální, občanské a historické gramotnosti. Velkou roli hrají i samotní novináři, ale v podstatě všichni, kdo sdílejí neověřené informace.

Fake news a budování ruského vlivu je zásadní téma letošních voleb, i když se ho daří skrývat sofistikovanou propagandou. Pokud by tzv. národovecké či vlastenecké strany a politici skutečně sledovaly české národní zájmy, pak jedním z nich je se jednoznačně postavit proti cizím zásahům do fungování naší společnosti a zpochybňování jejího ryze evropského kulturního, ekonomického i politického zakotvení.

Prvním krokem po volbách by tak měla být snaha řešit reálné, nikoli virtuální problémy, a spojovat na principu “nejvyššího společného jmenovatele.” Pro ty, kdo to vědí, bude důležitý každý hlas.

hlidacipes.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí ondrej61


13.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 19:40 avatar
osvetielkovaný netroluj dilinoviny.
100 x opakovaná sranda už nie je srandou.


33.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 20:29 avatar
Neľapotaj mufko....
Súhlasí Osvietený


9.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:28 avatar
SIS nenašla po Sorosovi ani stopy, zato Ruskom sa to v jej správe nečakane hemží

Dve najzaujímavejšie pasáže sú ako šité na predsedu parlamentu Danka. Jediná otázka pri ňom je, či sa v Kremli museli snažiť, aby ho získali, alebo ho dostali zadarmo.
Prvá:

„Činnosť ruských spravodajských služieb bola namierená proti chráneným záujmom SR ako člena EÚ a NATO. Príslušníci ruských spravodajských služieb, pôsobiaci na území SR prevažne pod diplomatickým krytím, sa snažili o získavanie spolupracovníkov v ústredných orgánoch štátnej správy, bezpečnostných zložkách a v oblasti energetiky a obrany. O SR prejavovali záujem aj spravodajské služby Číny. Išlo najmä o získavanie informácií z oblasti informačných a telekomunikačných technológií.“
Druhá:

„V SR Ruská federácia vyvíjala aktivity, ktoré boli primárne zamerané na udržiavanie sympatií slovenskej verejnosti voči Rusku, jeho kultúre a politike a na oslabenie síl otvorene skeptických či kritických voči Rusku. Ruská strana sa tiež usilovala vyvolať dojem pred vlastným domácim a aj zahraničným publikom, že SR je blízkym spojencom Ruska, ktorý ako člen NATO a EÚ rešpektuje a chápe ruské záujmy.“
Čo to znamená

Podľa SIS sa Putinov režim snaží na Slovensku získavať agentov medzi politikmi, úradníkmi aj v armáde. Dôkazom je okrem tejto správy aj vyhostenie ruského diplomata v novembri 2018.

Druhá pasáž zas hovorí o tom, že aj voči Slovensku Rusko vedie hybridnú vojnu, hoci SIS tvrdí, že nie až takú intenzívnu ako proti iným krajinám EÚ a NATO.

Andrejovi Dankovi to, samozrejme, nezabráni v ďalšej servilnej návšteve v Moskve.

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


11.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:32 avatar
Dezinformácie a konšpiračné teórie pred druhým kolom prezidentských volieb 2019

Pred druhým kolom prezidentským volieb sa dezinformačné média zamerali jednoznačne na Zuzanu Čaputovú.

Hlavným terčom dezinformácií a konšpiračných teórií zo strany dezinformačných médií pred prvým kolom prezidentských volieb bola Zuzana Čaputová.

Dezinformácie pravdepodobne prispeli k tomu, že časť nerozhodnutých voličov sa priklonila k iným kandidátom ako k Čaputovej. Podobný efekt mohli mať aj dezinformácie pred druhým kolom. Časť nerozhodnutých voličov alebo voličov, ktorých kandidát sa do druhého kola nedostal, mohli ísť aj pod vplyvom dezinformácií voliť Maroša Šefčoviča.

Dezinformačné média vykresľovali Čaputovú už pred prvým kolom ako neautonómnu kandidátku, ktorú platia Spojené štáty a George Soros. Útočili na jej rodinných príslušníkov, či využívali antisemitské stereotypy.

Podobné to bolo aj pred druhým kolom volieb, do ktorého sa Čaputová dostala spolu so Šefčovičom. Na neho dezinformačné kanály pred druhým kolom v porovnaní s Čaputovou útočili minimálne. A takisto Čaputová, na rozdiel od Šefčoviča, na svojho protikandidáta neútočila.

Asi najrozšírenejšie bolo spochybňovanie Čaputovej koncipientskej praxe, ktoré opakovane využíval aj Šefčovič.

Dezinformácia bola postavená na tom, že Čaputová neurobila koncipientsku prax v súlade so zákonom. Šefčovič jej vyčítal hlavne to, že popri praxi mala živnosť a že ju nevykonávala v mieste advokátskej kancelárie.

Problém je v tom, že Šefčovič dnešný zákon aplikoval na obdobie Čaputovej praxe. V tom čase však tento zákon neplatil a Čaputovej vtedy zo zákona nevyplývali také povinnosti, aké stanovuje zákon dnes. Preto zákon neporušila.

Pre podrobnejšie informácie o Čaputovej koncipientskej práce pozri článok Denníka N.

Ďalšou dezinformáciou bolo tvrdenie, že Čaputovej tím počas volebného moratória pred prvým kolom šíril Rozprávku o Zuzane a tým porušil moratórium. Rozprávku o Zuzane označil za Čaputovej kampaň.

Rozprávka o Zuzane je podporný text pre Čaputovú, ktorý napísala scenáristka, režisérka a spisovateľka Eva Borušovičová a ilustrovala výtvarníčka Misha Chmeličková pre projekt Svetlo pod perinou.

Svetlo pod perinou je projekt, ktorý sa prostredníctvom motivačných príbehov snaží inšpirovať a motivovať deti k správnemu výberu ich budúcej profesionálnej cesty.

Autorky príbehu vo svojom vyhlásení uviedli, že Rozprávka pre Zuzanu nebola súčasťou kampane a publikovali ju niekoľko dní pred moratóriom.

K útokom, ktoré neboli založené na pravde, sa pridala aj organizácia Mladí sociálni demokrati, respektíve ich pobočka Prešovskí mladí sociálni demokrati, ktorí sa verejne hlásia k strane Smer-SD a vo voľbách otvorene podporovali Šefčoviča.

Prešovskí mladí sociálni demokrati začali šíriť dezinformáciu o tom, že Čaputovej brat svojím podnikaním narobil štátu obrovské dlhy.

Okrem spomenutých dezinformácií a manipulácií sme v kampani pred druhým kolom mohli zaregistrovať aj ďalšie konšpiračné teórie, ktoré využívali klasický konšpiračný naratív o tom, že niekoho platí Soros alebo Židia.

S týmito konšpiračnými teóriami prišiel poslanec za Smer-SD a predseda parlamentného výboru pre európske záležitosti Ľuboš Blaha, ktorého teórie následne šírili dezinformačné média.

Vo videu, ktoré šírila napríklad InfoVojna, Blaha tvrdil, že Čaputovú financuje Soros, pretože niektoré Čaputovej publikácie finančne podporila Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF). Ak by sme používali podobnú logiku, tak aj Blahov šéf Fico by mohol byť Sorosov „trójský kôň“, pretože OSF podporila aj jednu z publikácií, na ktorých príprave spolupracoval.

Blaha sa s pomocou dezinformačných médií ako napríklad Hlavné správy či Zem a Vek snažil okolo Čaputovej vybudovať určitý obraz židovského sprisahania, keď tvrdili, že na jej kampani pracuje aj agentúra Shaviv Strategy and Campaigns, ktorá spolupracovala aj s bratislavským primátorom Matúšom Vallom, ale aj s rakúskou krajne pravicovou stranou FPÖ.

Shaviv Strategy and Campaigns bola s Čaputovej kampaňou prepojená prostredníctvom konzultanta Michala Repu, ktorý však mal kontrakt v kampani len do októbra 2018. Odvtedy s ním bol Čaputovej tím v kontakte len neformálne. Čaputová zaplatila firme Shaviv Strategy and Campaigns v októbri za služby vyše 12-tisíc eur.

Blaha však aj z tohto dokázal skonštruovať sprisahanie. Podľa neho totiž šéf spomínanej agentúry Aron Shaviv mal mať kontakt s agentom CIA (Assadom) a mal spolupracovať aj na pokuse o štátny prevrat v Čiernej hore v roku 2016 a hodiť to na Rusov. Čaputová tak má byť podľa neho len akási „bábka“ v rukách tajomných židovských síl, ktoré sa snažia ovplyvňovať politiku po celom svete.

Hoci Šefčovič využil len niektoré zo spomenutých dezinformácií, v šírení ostatných mu pomáhali ľudia zo Smeru alebo blízki Smeru a dezinformačné médiá, ktoré sa minimálne od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej stále viac prikláňajú k politike tejto strany a tá zase ochotne preberá ich rétoriku.

antipropaganda.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


14.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 19:41 avatar
Soros ty magor tu nemá svoju nadáciu Otvorenej spoločnosti


15.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:42 avatar
Za kyberútokmi na český rezort diplomacie boli ruskí hackeri

Za minuloročným kybernetickým útokom na české ministerstvo zahraničných vecí boli podľa českej spravodajskej služby ruskí spravodajcovia.

Česká Bezpečnostná informačná služba (BIS) o ruských aktivitách na českej pôde informovala už mnohokrát. V tohtoročnej správe konkretizuje BIS dva útoky na rezort diplomacie, za ktorými stojí hackerská skupina APT28, známa ako Štýlový medveď (Fancy Bear). Tá má mať blízke prepojenie na ruskú vládu a v minulosti stála aj za útokmi v Nemecku, či Spojených štátoch.

„Podľa všetkých zistení je zrejmé, že išlo o kyberšpionážne kampane Turla, pochádzajúce z ruskej spravodajskej služby FSB a APT28/Sofacy, ktorá sa pripisuje ruskej vojenskej spravodajskej službe GRU,“ píše sa vo výročnej správe.

Počas útoku na informačný systém ministerstva sa hackeri dostali k viac ako 150 mailovým schránkam zamestnancov, kopírovali e-maily a ich prílohy, pričom primárnym cieľom boli schránky najvyšších predstaviteľov rezortu.

„Získali tak údaje, využiteľné pre budúce útoky, ako aj zoznam ďalších možných cieľov, a to prierezovo v pôsobnosti (…) všetkých významných štátnych inštitúcií.“

Ministerstvo zahraničných vecí Českej republiky v súčasnosti informuje, že podľa domnienok je za kybernetickými útokmi na rezort zahraničný štát, no rovnako tvrdí, že doteraz nebol ohrozený žiadny dôverný materiál.

Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, aj tohtoročná správa varovala, že Rusko naďalej využíva služby nedeklarovaných spravodajských agentov, ktorí pôsobia v diplomatických zboroch, čo je súčasťou všeobecnej hybridnej stratégie proti členom EÚ a NATO. Skupina Štýlový medveď viedla najaktívnejšiu a najviditeľnejšiu ruskú kyberšpionáž v Česku aj minulý rok.

Ruská vláda zatiaľ správu BIS nekomentovala.

euractiv.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


16.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 19:43 avatar
Za demenciou osvetielkovaného sú Rusi


17.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:44 avatar
Únia sa pripravuje na odvrátenie pokusov o manipuláciu eurovolieb

Pokúsi sa Rusko ovplyvniť májové voľby do Európskeho parlamentu? Táto otázka sa v súčasnosti ozýva na chodbách európskych inštitúcií v Bruseli, kde sa pomaly rozbiehajú volebné kampane jednotlivých strán.

„Nesmieme byť naivní. Sú tu ľudia so sofistikovanými nástrojmi, ktorí chcú narušiť priebeh volieb,“ varoval Frans Timmermans, viceprezident Európskej komisie a spitzenkandidát Strany európskych socialistov.

Európsky parlament o možnom ovplyvňovaní májových volieb rokoval na plenárnom zasadaní minulý týždeň. Poslanci sa zhodli, že pokusy o manipuláciu sú viac ako reálne.

Český europoslanec Pavel Telička (ALDE) na zasadaní označil za najväčšiu hrozbu Rusko. Za „absolútne neprijateľné“ označil pokusy o ovplyvňovanie volieb a miešanie sa do európskeho demokratického procesu aj nemecký europoslanec David McAllister (EPP).

euractiv.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


20.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 19:59 avatar
Hlavnespravy.sk: Postupné primiešavanie jedu

Travič obvykle nenaleje nič netušiacej obeti jed do prázdneho pohára. Obeť by si všimla chuť jedu a neprehltla by ho. Ale akú šancu má obeť, keď prefíkaný travič pridáva toxickú látku do potravy v malých dávkach a dlhodobo? Jed postupne preniká organizmom bez toho, aby vyvolal obranný reflex.
Spravodajský portál vytvorený výhradne z hoaxov, nezmyslov a nenávistných anonymných názorov by nefungoval. Väčšina čitateľov by z neho veľmi rýchlo odišla a jeho dosah by zostal obmedzený len na úzky okruh fanatikov. Ale akú šancu má priemerný povrchný čitateľ, keď sa do 70% štandardných informácií, prevzatých z tlačových agentúr, pravidelne primiešava 30% príspevkov z pochybných zdrojov, anonymných materiálov, často dokreslených zavádzajúcimi ilustračnými fotografiami, útočiacimi na najnižšie pudy ľudskej bytosti?

Doba sa zmenila. Nenávisť sa stala jedným z obchodných artiklov a v čase, kedy hoaxy dokážu vyniesť človeka aj do parlamentu, bolo len otázkou času, kedy sa ich chopia niektoré súkromné médiá, zvlášť tie, ktoré sa pohybujú výlučne v takmer nekontrolovanom prostredí Internetu.

Roky 2007 až 2011: web s honosným názvom a nulovým obsahom

Nič nevykreslí tento jav lepšie, ako príbeh servera Hlavnespravy.sk. Svojím názvom a dizajnom sa ničím nelíšia od bežných spravodajských webových stránok. Grafický vizuál evokuje korektnosť, nezaujatosť a konzervatívnosť. Možno také aj boli prvé ambície prevádzkovateľa, pretože vo svojich počiatkoch server prinášal bežné spravodajstvo na sporadickej báze. Stránka pripomínala skôr spiaci server s nejasnou budúcnosťou. Takýto stav trval niekoľko rokov.

Podľa vyhľadávača Google Hlavnespravy.sk v roku 2008 publikovali iba dva články, v roku 2009 päť článkov, v roku 2010 dva články, v roku 2011 šesť článkov. Zlom nastal až 9. júla 2012 – od tohto dátumu začal server publikovať niekoľko článkov denne. Z výberu prevzatých agentúrnych článkov bolo cítiť, že sa chceli profilovať ako konzervatívny, kresťansky zameraný web. Výrazná kritika EÚ nebola zďaleka dominantná. Boli to časy, kedy akciu Mariána Kotlebu ešte dokázali označiť za „pochod radikálov“. Spomienka na takéto označovanie Kotlebu však zostala len v URL adrese článku, titulok bol dodatočne zmenený.

Rok 2012: Hlavné správy ožívajú s Pochodom za život

Náhly nárast aktivity od júla 2012 by veľmi pravdepodobne mohol súvisieť s prípravou Národného pochodu za život – rozsiahlej akcie, iniciovanej Konferenciou biskupov Slovenska, ktorá prebehla v roku 2013. Šéfredaktor Hlavných správ Róbert Sopko bol členom organizačného tímu tejto akcie a Hlavnespravy.sk priniesli o akcii obrovské množstvo správ. V dobe konania Pochodu za život Hlavné správy ešte neboli natoľko významné, aby boli uvedené medzi mediálnymi partnermi akcie. Naivný radikalizmus, ale aj podliehanie machiavelistickému postoju „účel svätí prostriedky“ sa dá ilustrovať na článku zo 17. decembra 2012: text plný pojmov ako „európski potratári“ je ilustrovaný svojpomocne vyrobeným obrázkom, kde je použitá fotografia populárneho rapera Rytmusa, ktorému je pripísaný výrok „Si (ne)zabila!“ Jediný výskyt takéhoto vizuálu je v článku na Hlavných správach, takže určite nešlo o kampaň, organizovanú s vedomím a súhlasom Rytmusa.

Chválospevy na Putina v tej dobe ešte neboli na programe dňa a o Ukrajinu sa Hlavné správy prakticky nezaujímali. Ešte tesne po Majdane sa dá na Hlavných správach nájsť aj takéto vyjadrenie slovenského veľvyslanca na Ukrajine Pavla Hamžíka: „Verím tomu, že práve podpis asociačnej dohody medzi Ukrajinou a EÚ je krokom týmto smerom. Je to krok, ktorý posilní nezávislosť Ukrajiny, jej suverenitu a dá jej občanom perspektívu vplývať na svoj život v slobodnom prostredí.”

Rok 2014: Hlavné správy si osvojujú kremeľské videnie sveta

Až po skončení hlavnej vlny majdanských protestov, 5. marca 2014 uverejnili Hlavnespravy.sk článok prevzatý z ruského propagandistického servera RUSSIA TODAY o tom, že demonštrantov na Majdanskom námestí postrieľali „žoldnieri najatí Majdanom“. Následne sa už všetky články, obsahujúce slovo „Majdan“, niesli v silnom pro-kremeľskom a protiukrajinskom duchu. Na overenie si pro-kremeľskej orientácie webovej stránky existuje rýchly a jednoduchý test. Zadajte do prehľadávanie stránky reťazec „Putin“ a ak sa na vás vyvalí záplava oslavných článkov bez jedinej kritickej zmienky o Vladimírovi Vladimírovičovi, je všetko jasné:

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


22.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 20:02 avatar
Osvietený píše, argumentuje akože: Travič obvykle nenaleje nič netušiacej obeti jed do prázdneho pohára. Obeť by si všimla chuť jedu a neprehltla by ho. Ale akú šancu má obeť, keď prefíkaný travič pridáva toxickú látku do potravy v malých dávkach a dlhodobo? Jed postupne preniká organizmom bez toho, aby vyvolal obranný reflex

Si normálny, pri zmysloch? Reč je o tom, že Rusko ovplyvňovalo prezidentské voľby, a ty tu napíšeš takú somarinu?


28.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:11 avatar
Lemmy reč je o hlavných správach

čo sú hlavne spravy ??? Mimochodom denník osobnej asistencie Harabina !

Hlavné správy sú internetový denník. Podľa komisie Konspiratori.sk je zaradený medzi konšpiračné médiá.Šéfredaktorom je Róbert Sopko.

Hlavné správy spolupracujú s občianskym združením Slovensko-ruská spoločnosť Jána Čarnogurského.

Hlavné správy sú kritizované za poskytovanie priestoru na šírenie konšpiračných teórií, zaujaté spravodajstvodezinformácie,vojnovú a prokremeľskú propagandu.

Denník šíri aj dezinformácie ohľadom slovanskej kultúry, napr. že je staršia ako v skutočnosti alebo lepšia ako ostatné kultúry. Táto forma ovplyvňovania prostredníctvom kultúrnej identity je súčasťou ruskej informačnej vojny.

V roku 2016 napríklad recyklovali hoax, že „Putin vytláča dolár zlatým rubľom“, pričom tvrdili, že Rusko ako odvetu za západné sankcie prestane robiť obchody v dolároch, čím zasadí tvrdý úder Američanom. Tento hoax šíril už dva roky predtým dezinformačný Aeronet.cz a bol medzitým vyvrátený. Hlavné správy článok po pár dňoch stiahli

Z českých médií prebrali správu, že cudzinci v Plzni zabili správcu ubytovne, avšak zamlčali v tom čase známu informáciu, že útočník podľa polície pochádzal z Lotyšska. Namiesto toho článok podfarbili fotkou, na ktorej policajti odvádzajú arabsky vyzerajúceho muža.

V novembri 2018 sa ukázalo, že od 2015 pre Hlavné správy pod pseudonymom Eugen Rusnák píše Rus Jevgenij Paľcev, ktorý udržiava kontakty s pracovníkmi ruskej mediálnej skupiny Rossija Segodňa (Rusko dnes, kam patrí aj agentúra Sputnik), financovanej Kremľom. Návštevy Sputnika potvrdzujú fotografie Miloša Zverinu z januára 2018, podľa ktorého Paľcev „preberá články z týchto médií“. Európsky parlament pritom agentúru Sputnik označil za jeden z nástrojov, cez ktoré sa Kremeľ snaží „spochybniť demokratické hodnoty, rozdeľovať Európu, získavať domácu podporu a vytvárať dojem zlyhávajúcich štátov vo východnom susedstve EÚ“

sk.wikipedia.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


29.
označiť príspevok

Lemmy muž
   4. 8. 2019, 20:14 avatar
Nevidím dôkaz o tom, že Hlavné správy mali vplyv na občanov pri voľbe prezidentky.


34.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:36 avatar
Lemmy samozrejme že 144 webov kroré každodenne používali lož ako pracovný nastroj a ruskú propagandu mali vplyv .

A nie len stránky a vedúci kolotočov ale hlavne socialne siete .

Príklad volič si pozerá facebook a zrazu sa dozvie :

Pošlite nám tip

Domovská stránka » Brat Čaputovej dlží štátu milióny eur? Prečo ho tají?
Politika Spoločnosť
36
Brat Čaputovej dlží štátu milióny eur? Prečo ho tají?
AutorPosted on24. marca 2019

Na sociálnych sieťach sa včera objavila správa, že brat kandidátky na prezidentku Zuzany Čaputovej (rod. Strapákovej), Daniel Strapák, ktorý je tiež členom Progresívneho Slovenska, prepísal šikovne firmy, ktoré dlžia štátu milióny eur.
Celá správa:

EXKLUZÍVNA MIMORIADNA SPRÁVA????ZDIEĽAJTE, KÝM JE EŠTE ČAS????

CHYSTÁ SA PODVOD, TÍTO NÁM CHCÚ VLÁDNUŤ !!!

BRAT ZUZANY ČAPUTOVEJ, RODENEJ STRAPÁKOVEJ, DANIEL STRAPÁK FIGUROVAL VO FIRME, KTORÁ NAROBILA OBROVSKÉ DLHY VOČI ŠTÁTU A Z BIZNIS STYKU????

Alebo blog.hlavnespravy.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

XY klamstiev o migratnoch sankciach a recept na to ako to náš Harabin okamžite vyrieši publikovaný tisíce krat na 144 dezinformačných weboch


30.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:14 avatar
Ani po voľbách hlavne ruske spravy nezahálajú

Náhoda alebo zámer? Čaputová si v Poľsku obliekla šaty vo farbe symbolu odporu voči Kaczyńskému

www.hlavnespravy.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí ondrej61


32.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 20:16 avatar
Dezinformačné mainstreamové médiá nazaháľajú a robia pročaputovskú propagandu doteraz.


35.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:38 avatar
A dokola demonizovanie dezinformaciami o rodine , 11 000 migrantov ihly na benzinkach s HIV ale Harabin nas ochrani , slavenstvo kresťanstvo a návrat ruskeho brata atd
Súhlasí ondrej61


36.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 20:41 avatar
Ešte nám treba Meciara a dielo bude dokonané..slovenský národ ožije..
Súhlasí Osvietený


37.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 20:55 avatar
Ondro Mečiar už sa chystá aj so svojim goebelsom ministrom spravodlivosti mečiarizmu sa s ruskou propagandou pustí do boja . Bude ich plný sputnik , aeronet , slobodne ruske vysierače a všetkych 144 ruských hovien
Súhlasí ondrej61


38.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 20:57 avatar
Mufko sa bude veľmi tešiť...
Súhlasí Osvietený


39.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:01 avatar
Presne tak dezinformačné mainstreamové médiá robia pročaputovskú propagandu doteraz.


40.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 21:04 avatar
Bude aj koterec mufko....tešia sa?
Súhlasí Osvietený


41.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 21:08 avatar
Naša prezidentka nepotrebuje nejakú propagandu....je to výborná prezidentka Slovenska a jej vystupovanie je propagandou samo o sebe.....mufko....
Súhlasí Osvietený


43.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:10 avatar
Truľo dezinformačné mainstreamové médiá robili a robia pročaputovskú propagandu doteraz.


46.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 21:13 avatar
Slovensko sa má čím chváliť mufko
Súhlasí Osvietený


49.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:17 avatar
Truľo za teba sa musí hanbiť


54.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 21:22 avatar
To je jasné ona vyzdvihuje tých, čo ju zosmiestnuju...a nazývajú ćaputkou apod...
Súhlasí Osvietený


61.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:25 avatar
Slováci sa za teba truľo musia hanbiť


69.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   4. 8. 2019, 21:34 avatar
Ti čo ju zosmiestnuju sa môžu hanbiť za svoje správanie.....je to protislovenska zberba.......


73.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:59 avatar
Truľo si hanba Slovenska !


86.
označiť príspevok

ondrej61 muž
   5. 8. 2019, 12:23 avatar
Hanbou Slovenska sú ruskí potkani.... 


42.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:08 avatar
To je jasne Ondrej , že dezinformatorská uderka bude z duetu Mečiara a Harbina unesená ako prezidentov syn . Komplet ruský žumpovod ich bude každý deň svätiť
Súhlasí ondrej61


44.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:10 avatar
Americké propagandistické čaputovské žumpy ala denník neandertálcov


45.
označiť príspevok

-era- muž
   4. 8. 2019, 21:12 avatar
Kto je viac vinný?

Ten, kto manipuluje, alebo ten, kto sa nechá zmanipulovať?


48.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:16 avatar
Hoaxy, ruská propaganda a hackeri manipulujú voľby vo Francúzsku

Francúzske voľby začínajú pripomínať tie americké – dôležitú úlohu v nich hrajú ruskí hackeri, Putin aj Julian Assange.

Je americkým agentom, ktorý bude lobovať za záujmy bánk, je napojený na Hillary Clintonovú a stojí za ním bohatá gay lobby. Toto je podľa ruských médií profil jedného z favoritov na post francúzskeho prezidenta, nezávislého kandidáta Emmanuela Macrona.

Pred pár týždňami bol 39-ročný Macron takmer mimo záujmu ruských médií. Mnohí ho označovali za nováčika vo veľkej politike, aj keď bol ministrom financií.

Rusko oveľa viac zaujímala kandidátka krajnej pravice Marine Le Penová. Tá v CNN tento týždeň povedala, že Krym bol vždy súčasťou Ruska, že protiruské sankcie sú veľká hlúposť a že na Ukrajine došlo k puču organizovanom inými krajinami. V piatok deklarovala aj to, že plánuje zrušiť dvojité občianstvo s výnimkou občanov EÚ a Ruska.

Rusko a Vladimir Putin sa tak stali témou francúzskych volieb hneď v momente, ako sa začala kampaň. Magazín TIME to pritom prirovnáva k americkým voľbám, kde sa Donald Trump niekoľkokrát na ruského prezidenta odvolával. „Priklonenie sa k niekomu ako Putin slúži na posilnenie protisystémových postojov,“ hovorí pre TIME analytička Atlantickej rady Alina Poljakova. „Putin sa uchytil ako protizápadná a protisystémová osobnosť.“

Deklarácie toho, kto má k Rusku bližšie a kto nie, však nie sú jediným zásahom do francúzskych volieb. Tajné služby sa čoraz viac obávajú, že Rusko môže do priebehu volieb výrazne zasiahnuť, podobne ako v Spojených štátoch – hackermi aj intenzívnou propagandou.

Ako napadnúť verejnú mienku

Generálne riaditeľstvo pre vonkajšiu bezpečnosť sa podľa týždenníku Le Canard Enchaine obáva, že Rusko môže pomôcť najmä Marine Le Penovej. Internetoví boti môžu zahltiť stránky a fóra miliónmi pozitívnych správ o Le Penovej a hackeri môžu napríklad zverejniť emaily jej oponentov – podobne ako v prípade Hillary Clintonovej v Spojených štátoch.

Čítajte viac: svet.sme.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


50.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:17 avatar
osvetielkovaný ved už toľko nezabávaj propagandou


51.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:18 avatar
Miliardy falošných profilov. Facebook za pol roka zmazal najviac profilov v histórii

Falošných profilov na Facebooku stále pribúda. Za 6 mesiacov ich sociálna sieť zmazala najviac vo svojej histórii - až 3 miliardy.

Facebook je aj po rokoch jedným z hlavných prostriedkov pri šírení poplašných správ, nenávisti a teroristickej propagandy. V týchto dňoch sociálna sieť potvrdila, že tento trend sa v poslednom období prehlbuje. Len za posledných šesť mesiacov sociálna sieť zmazala až tri miliardy falošných účtov, čo je najviac v jej histórii. Spolu s falošnými účtami odstránila aj viac ako sedem miliónov nenávistných príspevkov.

vat.pravda.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


52.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:22 avatar


55.
označiť príspevok

-era- muž
   4. 8. 2019, 21:22 avatar
51. Príde mi to už štandardné. Ľudia niečo vymyslia a potom sa im to vymkne z rúk.


68.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:33 avatar
vymknuť sa môže oheň ale i zbraň i čokoľvek zaleží na tom akému darebakovi sa dostane do ruk


53.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:22 avatar
Ruská propaganda sa šíri aj na Sovensku. O ruských dezinformáciách hovoria špecialisti z EÚ aj slovenskí tajní.

www.facebook.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


58.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:24 avatar


56.
označiť príspevok

havran
   4. 8. 2019, 21:23 avatar
Je to zábavné sledovať, ako traja somári rozohrávajú volejbalovú loptu, len ten smeč na konci je trápna zaležitosť. Schválne som sa vám do toho nemiešal a tie vaše výkony boli trápne ako vždy a nenapodobiteľne monotónne. Počujte vy traja buldoci skúste už niečo konštruktívne, čo národ spája a neštekalte tu na svoju nenahraditeľnost pri tliachaní hlúposti.


57.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:24 avatar
Spoločnosť
Facebook prezradí, koho zasiahla mohutná ruská propaganda

Spoločnosť Facebook oznámila, že vytvorí nový nástroj, ktorý umožní užívateľom zistiť, či sledovali ruské propagandistické príspevky na tejto sociálnej sieti alebo na Instagrame.

K oznámeniu došlo v čase vyšetrovania falošného a zavádzajúceho obsahu plateného Ruskom, ktoré sa objavilo na sociálnych sieťach počas kampane pred minuloročnými prezidentskými voľbami v USA, pripomína agentúra DPA.

Nový portál umožní užívateľom zistiť, či sledovali alebo lajkovali príspevky či stránky vytvorené agentúrou Internet Research Agency spojenou s Kremľom od januára 2015 do augusta 2017. Nový nástroj by mal byť k dispozícii do konca roku.

Spoločnosť so sídlom v Kalifornii tiež uviedla, že najíma viac posudzovateľov reklamy, zdvojnásobuje bezpečnostné úsilie a spúšťa nové nástroje s cieľom zlepšiť reklamnú transparentnosť.

www.ta3.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


60.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:25 avatar


59.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:25 avatar
Ako ovplyvnila ruská propaganda Google?

Treťou veľkou firmou, ktorá mohla poslúžiť ako nástroj pre oslovenie potenciálnych voličov, je vyhľadávač Google.

Google prevádzkuje najväčšiu reklamnú sieť na svete. Podľa zdrojov denníka Washington Post spoločnosť zistila, že pomocou platených reklám na YouTube a Gmail mohli bližšie nespresnené ruské entity šíriť dezinformácie. Zdroje z Googlu, ktoré svoje vyjadrenie poskytli pod podmienkou anonymity, hovoria o 100-tisíc dolároch za podobné reklamy.

Tlačové oddelenie Googlu podľa denníka Washington Post uviedlo: „Google teraz podrobnejšie skúma pokusy zneužiť reklamný systém. Spolupracujeme s výskumníkmi a ďalšími spoločnosťami, aby sme pomohli pri vyšetrovaní.“

focus.hnonline.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


62.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:26 avatar
Rusko môže za demenciu osvetielkovaného !


63.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:27 avatar


71.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:58 avatar
Dement osvetielkovaný by bol nešťastný bez Ruska


64.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:28 avatar
Facebook odstranil několik stovek stránek, účtů a skupin napojených na Rusko, které se na sociálních sítích Facebook a Instagram pod skrytou identitou dopouštěly manipulací. Společnost to oznámila na svém webu. Zrušené účty byly podle ní skrytě napojeny na ruskou státní propagandistickou agenturu Sputnik.

Zdroj: www.idnes.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


65.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:28 avatar


66.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:30 avatar
Propagandu pre Hlavné správy píše Rus, ktorý sa chodí radiť do agentúry Kremľa

Najvplyvnejší dezinformačný web na Slovensku má napojenie na agentúru financovanú ruským štátom. Ukázalo sa to vďaka prerieknutiu sa konšpirátorov na Facebooku.

Začalo sa to malým incidentom na bratislavskom letisku. Koncom októbra slovenskí policajti dočasne zadržali dvoch cudzincov, ktorí prileteli z Moskvy. Mladú Srbku a Rusa trvalo žijúceho na Slovensku.

Cestovali s niekoľkými píšucimi autormi slovenskej dezinformačnej scény a tí okolo incidentu urobili hurhaj. Konšpiračný časopis Zem a vek na Facebooku napísal, že polícia cudzincov šikanovala a správala sa k nim ako k teroristom. Pri opisovaní odhalili aj totožnosť zadržaného Rusa.

„Slovenská polícia zadržala občianku Srbska Milicu J. spolu s novinárom Hlavných správ a Zem a vek Evgenijom Paľcevom,“ napísal Zem a vek.

Status po pár hodinách upravili. Vymazali meno Paľceva aj názvy médií, pre ktoré pracuje, informácia si však už žila vlastným životom.

Pod cudzím menom

Poznámka o Paľcevovi zaujala ľudí, ktorí sa zaoberajú dezinformačnými médiámi. Pre Hlavné správy totiž nikto s takýmto menom nepíše. Administrátori stránky Dezinformácie, hoaxy a propaganda preto začali zisťovať, o koho ide, a prišli na nové informácie o fungovaní najvplyvnejšieho dezinformačného webu na Slovensku.

Z ich pátrania vyplynulo, že Jevgenij Paľcev pre Hlavné správy skutočne píše, podpisuje sa však ako Eugen Rusnák. Pod týmto menom už niekoľko rokov vychádzajú články, ktoré sú najtvrdšou verziou kremeľskej propagandy na slovenskom internete.

Rusnák alias Paľcev vychvaľuje separatistov na východnej Ukrajine, šíri alternatívne verzie o otrave agenta Skripaľa či zostrelení malajzijského boeingu nad územím Ukrajiny v roku 2014, propaguje motorkárske jazdy Nočných vlkov, ktorí fungujú ako predĺžená ruka Vladimira Putina.

Čo je podstatnejšie: ukázalo sa, že Paľcev udržiava kontakty s pracovníkmi ruskej mediálnej skupiny Rossija Segodňa (Rusko dnes), ktorú financuje Kremeľ. Na Facebooku je niekoľko fotografií, na ktorých Paľcev rokuje v priestoroch agentúry Sputnik, ktorá spadá pod túto mediálnu skupinu.

„Preberali praktické veci“

Fotografie sú z januára 2018. Na návšteve Sputnika sprevádzal ruského novinára jeho kamarát Miloš Zverina, ktorý je známy ako propagátor slovanskej vzájomnosti. Zverina to potvrdil, keď mu Denník N zavolal.

V Sputniku sa Paľcev podľa Zverinu potreboval dohodnúť na nejakých podrobnostiach spolupráce. „On preberá články z týchto médií. Rozprávali sa napríklad o tom, ako používať tie informácie z pohľadu autorstva, hovorili o fotobanke, ktorú majú k dispozícii,“ vysvetľoval Zverina.

Agentúru Sputnik založil Kremeľ v roku 2014 s cieľom ovplyvňovať verejnú mienku v krajinách Európskej únie aj postsovietskeho priestoru. Má viac jazykových mutácií vrátane českej, ktorá sa venuje aj dianiu na Slovensku.

Európsky parlament označil Sputnik za jeden z nástrojov, cez ktoré sa Kremeľ snaží „spochybniť demokratické hodnoty, rozdeľovať Európu, získavať domácu podporu a vytvárať dojem zlyhávajúcich štátov vo východnom susedstve EÚ.“

Vďaka Paľcevovi sa ukázalo, že súčasťou kampane je aj slovenský web Hlavné správy.

Len poškodený pas

Incidentu na letisku, ktorý na Paľceva upriamil pozornosť, zrejme nie je potrebné pripisovať príliš veľkú pozornosť. Spolupracovník časopisu Zem a vek Ratko Sudecký ho na internetovom rádiu Infovojna opisoval ako politicky motivovaný zásah štátu, polícia hovorí o administratívnych dôvodoch: Srbka mala prepadnuté povolenie na pobyt, preto ju vrátili do Moskvy, a Paľcev mal menšie problémy s pasom.

„Štátny príslušník Ruskej federácie bol len kontrolovaný pri hraničnej kontrole, pričom mal poškodený pas a vznikol problém pri lustrácii v informačných systémoch,“ vysvetľuje hovorkyňa policajného prezídia Denisa Baloghová.

Sudecký o Paľcevovi povedal, že s Hlavnými správami spolupracuje len občas, inak sa venuje skôr prekladateľským aktivitám. „Pán Paľcev do Ruska necestoval ako novinár Hlavných správ, ale ako tlmočník a prekladateľ pre pána Zverinu,“ dodal Sudecký.

Novinár s ruskou školou

O tom, že by Jevgenij Paľcev bol iba prekladateľ, sa dá pochybovať. Zverina pre Denník N potvrdil, že počas ich januárovej návštevy Sputnika bol Paľcev hlavnou postavou a komunikoval s pracovníkmi agentúry.

„Pán Paľcev rokoval o nejakej spolupráci, ja som ho len sprevádzal, aby som nemusel čakať niekde na chodbe,“ opisoval Zverina okolnosti ich návštevy.

Na rovnaké miesto sa vrátili aj teraz v októbri. V budove mediálneho domu Rossija Segodňa sa podľa Zverinu konala konferencia Náboženstvo a svet, na ktorej rečnil aj Paľcev.

Denník N sa skúšal spojiť aj s Paľcevom. Cez jeho kamaráta Zverinu sme mu nechali odkaz, že o ňom pripravujeme článok. Paľcev sa neozval. Nereagoval ani šéfredaktor Hlavných správ Róbert Sopko, ktorého sme oslovili prostredníctvom e-mailu.

Zverina hovorí, že Paľcev je moskovský rodák, pred tridsiatimi rokmi tam študoval a neskôr pracoval ako novinár. Z tých čias podľa Zverinu dobre pozná aj budovu, kde dnes sídli Sputnik.

Ide o obrovský komplex zo 70. rokov na Zubovského bulvári, ktorý pôvodne postavili pre mediálnu agentúru Ria Novosti. V minulosti tam sídlilo aj Rádio Moskva, ktoré vysielalo do zahraničia. V ktorom médiu Paľcev vtedy pracoval, už Zverina nevedel.

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


67.
označiť príspevok

Milanôčko muž
   4. 8. 2019, 21:31 avatar


72.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 21:59 avatar
Propagande denníka neandertálcov veria len dementi


74.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 22:02 avatar
pravdu najdeš jedine u Baby Vangy na sputniku . Sranda je že ty sam davaš XY odkazov na dennik N a potom ťa chytí schizofrenia    


75.
označiť príspevok

hokejis muž
   4. 8. 2019, 22:05 avatar
Chudák osvetielkovaný je dobre trafený


76.
označiť príspevok

havran
   4. 8. 2019, 22:08 avatar
Osvietený- si nejaký zamilovaný do tej baby, skús hovoriť niečo múdre a konštruktívne. To v tom tvojom svete sa len o hovne vieš baviť, lebo ako vidím, hneď ožiješ ty svetielkujúci izotop výkalov.


77.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 23:32 avatar
Ono je to také zábavne ako čitatelia tejto žumpy    


70.
označiť príspevok

Osvietený muž
   4. 8. 2019, 21:36 avatar
Lemmy

Štát prvýkrát priznal, že ruská propaganda útočí na prozápadné smerovanie Slovenska

Slovenskom sa podľa ministerstva vnútra šíria dezinformácie, ktoré majú destabilizovať usporiadanie štátu a spochybniť zakotvenie krajiny v NATO a Európskej únii.

Premiérovi Robertovi Ficovi sa už budú ťažšie spochybňovať hrozby, ktoré dnes predstavuje politika ruského prezidenta Vladimira Putina.

Ministerstvo vnútra prvýkrát oficiálne priznalo, že Slovensko sa stalo cieľom pôsobenia ruskej propagandy. Napísalo to v stanovisku, ktoré poskytlo viacerým médiám.

„Slovensko sa tak ako ostatné štáty v strednej a východnej Európe stalo predmetom informačného pôsobenia vplyvových štruktúr Ruskej federácie,“ píše ministerstvo.

Ruskú propagandu označujú úradníci za súčasť „hybridných hrozieb, ktoré destabilizujú usporiadanie štátu a jeho politického systému“. Jej cieľom je šíriť zavádzajúce informácie, ktoré môžu podkopať dôveru Slovákov v prozápadné smerovanie krajiny.

„Prejavuje sa vo forme vytvárania a podpory informačných kanálov a s nimi spojených subjektov, ktoré šíria proruský naratív a spochybňujú hodnotové zakotvenie Slovenska v euroatlantickom priestore,“ uvádza ministerstvo.

O vyhlásení ministerstva ako prvý informoval server Aktuality.sk.
Ďalšia vlna už čoskoro

Ministerstvo nespresňuje, akým spôsobom sa propaganda na Slovensku šíri. Je však zrejmé, že naráža na pôsobenie desiatok konšpiračných webov, ktoré manipulatívnym spôsobom informujú napríklad o konflikte na Ukrajine, dianí na Slovensku i v Európskej únii.

„Šírenie rôznych nepravdivých informácií súvisí s konfliktom na Ukrajine, ale aj utečeneckou krízou či konfliktom v Sýrii,“ tvrdia úradníci.

Ďalšia vlna dezinformácií môže podľa nich doraziť v súvislosti s nadchádzajúcim slovenským predsedníctvom v Rade EÚ.

„Téma ruskej propagandy je jednou z najväčších výziev, ktorým dnes čelia mnohé štáty Európskej únie vrátane Slovenska,“ poznamenáva ministerstvo.
Ruský výklad sveta

Najnovšie stanovisko ministerstva vnútra nie je svojím spôsobom ničím objavné. O tom, že na Slovensku i v Česku pôsobia desiatky proruských webov, sa nahlas rozpráva už viac než rok.

Ich zoznam je zverejnený napríklad na stránkach projektu Konšpirátori.sk, za ktorým stoja viacerí novinári, občianski aktivisti či akademici. Medzi najvplyvnejšie patria slovenské Hlavné správy a český Aeronet, ktoré sa tvária ako spravodajské portály, v papierovej podobe vychádza mesačník Zem a vek, na internete vysiela Rádio Slobodný vysielač.

Tieto médiá nemusia byť priamo spojené s orgánmi ruského štátu – pre toto tvrdenie ani neexistujú dôkazy. Výnimkou sú len aktivity zakladateľa časopisu Zem a Vek Tibora Rostasa, ktorý sa pred dvoma rokmi pýtal ruského veľvyslanca na Slovensku, či by Rusko nepodporilo jeho mesačník.

Spomínané média však pomáhajú ruskej propagande už len tým, že aktívne šíria jej výklad udalostí, a to napríklad doslovným preberaním článkov z ruských zdrojov.

Na rozdiel od tradičných médií vrátane bulváru neponúkajú len iný pohľad na svet, ale svoj pohľad opierajú o konšpirácie a zmanipulované fakty.

Ich čitateľ či poslucháč môže ľahko nadobudnúť pocit, že vojnu na Ukrajine spôsobili Američania, že celý Západ je v morálnom rozklade alebo že členstvo v Európskej únii je pre Slovensko škodlivé – na čo však neponúkajú žiadne reálne dôkazy.
Lepšia než sovietska propaganda

Slovenské ministerstvo vnútra sa svojím aktuálnym vyhlásením len pripojilo k celému radu think tankov a zahraničných inštitúcií, ktoré na pôsobenie ruskej propagandy poukazujú.

Napríklad náčelník vojenského výboru NATO Petr Pavel nedávno na bratislavskej konferencii Globsec povedal, že ruská propaganda je „oveľa sofistikovanejšia než propaganda bývalého Sovietskeho zväzu.“

„Zameriava sa na vytváranie nejednoznačnosti, neistoty, nedôvery v snahe zneistiť ľudí tak, aby nevedeli, komu veriť,“

dennikn.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


85.
označiť príspevok

Lemmy muž
   5. 8. 2019, 02:21 avatar
Toto je ozaj trápne, a žiada si to dôkazy.
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 00:22,  To len aby sa nezabudlo. *21
dnes, 00:21,  My, demokraticky zvolená Slovenská národná rada, slávnostne vyhlasujeme, že...
dnes, 00:20,  ešte by si mohol zverejniť koľko kilometrov má ten elektrický plot
dnes, 00:17,  na obrázku švédsky vojak v skutočnosti človek "strýčko" miliardár...
včera, 23:47,  Choré bludy parazita, ktorý dostával prachy od otecka z Ameriky a priživoval sa na výhodách...
včera, 23:39,  Dieťatko debilné . Ja som poberal sirotský dôchodok z USA . Ten dôchodok po odobraní...
včera, 23:23,  toto je scéna ako z hororu, buď budem utekať pred smrtkou alebo budem veriť ľudom, čo robia...
včera, 23:18,  Choré bludy parazita, ktorý dostával prachy od otecka z Ameriky a priživoval sa na výhodách...
včera, 23:18,  hovna petrohradske
včera, 23:13,  Neviem ako je to s tým národným majetkom, koľko je v rukách zahraničných vlastníkov a...
včera, 23:06,  (48) Djjaro, po zvážení mi vysvetli, na základe akého vedomia/presvedčenia, alebo viery,...
včera, 22:59,  milujem Vás https://www.youtube.com/watch?v=3kG84WY8-V0
včera, 22:53,  (5) Thomas Anderson, súhlasím s Tebou - naši bratia Česi sú totiž už historicky skutočne...
včera, 22:28,  Ako to tu tak čítam, nestačím sa diviť ako "intelektuáli", min. však vzdelaní...
včera, 22:14,  Toto čo sa deje v Hong-Kongu, nesie všetky znaky amerického rukopisu na tému "Demokracia...
včera, 22:10,  19- Lemmy, aj v tomto som ťa precenil - nepochopil si princíp... Ak je u nás účasť v...
včera, 22:10,  Žeby som sa išiel vyvenčiť aj ja ?
včera, 22:09,  peter67- idem vyvenčiť psíka a tiež ti želám dobrú noc.
včera, 22:06,  Týdenní komentář Benjamina Fulforda – mluvčího Společnosti Bílého Draka ze dne...
včera, 22:05,  Edovi isto nie, jednoducho sa pošteklíme, potom dáme na stretku kofolu a normálne ideme...
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Posielam Ti zoznam všetkého, čo by som si na Vianoce želal: Teba!
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(285 904 bytes in 0,691 seconds)